Kakamas se kanaalhuisie


Die Here begin berei jou menswees voor op Ma-wees sodra daardie eierselletjie in jou baarmoeder begin ontwikkel. Jy staan nie een oggend op en besluit om jou soos ‘n mamma te begin gedra nie. Dit gebeur net. Ek besef dit vanoggend terwyl ek half 10 in die oggend, met ongekamde hare en ongeborselde tande, op die bed lê en Amé aan die slaap probeer maak. Sy moet vanoggend haar oggendslapie neem. Anders gaan sy ‘n mislikke baba wees as haar maatjies arriveer vir haar eerste speel afspraak vanmiddag. Op haar ses maande viering.

 Sy slaap rustig totdat ek my arm versigtig probeer uitwriemel vir opstaan. Dan raak die lyfie weer onrustig. Ons kind voel veilig en rustig by my. Dis hoe ek altyd by my ma gevoel het, onthou ek. Ek sou enige plek saam met my ma gaan. Dit het altyd veilig gevoel.

 Ek onthou ewe skielik ons Kakamashuisie in 1994. Dit was die jaar waarin Marietjie skooltoe is en knap na Marli se geboorte. Oom Gert Loubser was begrafnisondernemer van die dorp en het aangebied dat ons in een van sy huise op sy plaas intrek. Dit was op daardie stadium stoorkamer vir sy voorraad doodskiste, maar hy sou die plek ontruim. Dan kon ons net skoonmaak en intrek.

 Gelukkig is ons nie bygelowige mense nie!

 My ma het die eerste ses maande van Marietjie se Sub.A-jaar in daardie huisie by ons in die dorp gebly. Willie was ook in Sub.A en het by ons loseer. Dit was seker een van my lekkerste jare ooit. Die hele huisie was rou sementvloer. Die geiser in die badkamer het oop gesit bo die bad. Ek onthou hoe bang ek altyd was dat die ding eendag op ons koppe sal van terwyl ons bad. Namiddae het ons in die kanaal agter die huis gespeel. Die kanaal was feitelik droog en ‘n heerlike speelplek. Of ons het bal gespeel op die rosyntjiebaan langs ons huis. Maandagaande het ons The Nanny gekyk en ek kan onthou dat ons dikwels hot dogs geëet het vir middagete.

 Kakamas is ‘n warm plek. En die huisie het net een waterverkoeler gehad. Dus het ons almal so in die een kamer geslaap. Soms het die waterverkoeler iewers in die nag vasgevries, en dan moes jy vasbyt deur die hitte. Sulke tyd slaap jy maar met ‘n nat waslappie op jou voorkop.

 Waarby ek eintlik wou uitkom is die feit dat die huis op ‘n erf buite Kakamas was. Daar was diefwering aan die vensters, maar met geen moeite sou jy in daardie huisie kon inbreek. My ma was ongewapen en daar was nie ‘n alarm nie. Ek is seker my ma moes soms bang wees. Maar ons was nooit bang nie. Nooit nie. DIt was altyd veilig saam met my ma in daardie kamer.

 Toe Amé met haar diepblou ogies (Wat op ‘n druppel na Ouma Annemarie sin lyk) na my kyk sien ek dit daarin.

 Sy’s veilig. Maak nie saak waar ons is nie.

 

Comments

Popular posts from this blog

Foto's vertel stories

Ons Veldhuisie stap

Skuinskoekstorie en resep