'n Pa-en-dogterstorie


Ons gesels elke oggend saam op die bed voor Lambrecht pad vat werk toe. Vanoggend maak ons weer so. Lambrecht leer Amé die vingers – eers die duim, dan die wysvinger, dan die middelvinger. Hy hak ewe skielik vas. “Dan die ringvinger,” help ek. “Nee, ons moenie nou al met ‘n ringvinger kom nie. Sy moet nog niks weet van ringe nie. Ek weet nie wat ek doen as sy die dag met ‘n “boyfriend” by die huis aankom nie.”

 Ek dog eers my man maak ‘n grap. Ons babadogtertjie is maar skaars vier maande oud, en hy lyk alreeds verergd oor die ouens wat baie ver in die toekoms by ons huis sal wil opsit. Net die gedagte maak hom na ‘n bose Pappa lyk.

 Ek spot anderdag met Stan, my swaer van Pofadder, dat hulle dogtertjie darem eendag baie Pofadderklonge sal hê wat wil kom kuier. Plotseling kom daar ‘n donderwolk oor sy gesig. “Hulle moet net weet, nie enige donner sal op hierdie werf kom kuier nie,”was sy antwoord onmiddellik. Dis belangrik om te weet dat Anmari eers oor ‘n maand gebore sal word…

 Wat’s die ding dan met Pa en dogters?

 My pa het drie dogters. Hy’s die ongelooflikste pa waarvoor enige dogter kan vra. Hy het ons leer dans. Hy het ons geleer van Driedoringbosse, Langbeenboesmangras, die verskil tussen ‘n ram en ‘n ooi en wat skape se tande van hul ouderdom verklap. Hy het ons altyd sy Boesmanlandse blomme genoem. Toe ons klein was het ons altyd voor RSG-kerk Sondae met sy hare gespeel. Dan het ons bokstertjies gemaak en sy kop vol kleurvolle knippies gedruk. Ons baklei nou nog wie die swartkoppies op sy neus mag druk.

 En toe kom die “boyfriends.” My eerste noemenswaardige “date” was na die Marchandskou toe. Ek onthou hoe die jongman versigtig by my pa wou weet hoe laat ek tuis moes wees. My pa het hartlik geantwoord – net wanneer hom die beste gaan pas. (My pa was baie beïndruk met die jongman.)My ma het dit amper nie gemaak nie en vinnig tussenbeide getree en reëls neergelê. My pa was altyd gaaf met ons “boyfriends,” alhoewel hy nie altyd so baie van hulle gehou het nie. Of ek vermoed so.

 Ek onthou veral een voorval goed. Ek was ‘n eerstejaar en kon soos so baie ander, eenvoudig nie wag vir Die Mas Desembermaand nie. Een aand het ‘n baie gladdebek sy pad na my hart oopgedans. Laataand het hy my koebaai gesoen onder die sterre op die dek wat uitkyk oor die rivier. Hy’t my verseker dat ek beslis een van die mooiste vroue op aarde is. Dit was laataand en al die mooi woordjies was soet op my oor.

 Weke het verbygegaan sonder enige nuus van hom. My hart was ontnugter. Ek het met my pa hieroor gepraat. Daardie aand langs die skermvuur het hy gewaarsku: “Ou Surra, jy moet maar versigtig wees. Mansmense kan vuilgoed wees.” Ek sal dit nooit vergeet nie. Hy het dit so goed bedoel. Hy wou my beskerm teen seerkry vorentoe.

 Vandag is my pa  se skoonseuns sý seuns. Hy’s vir hulle lief soos eie kinders. Ek weet my pa se skoonseuns kla graag by hom oor hul hardkoppige vrouens. Ek vra Lambrecht anderdag wat my pa nou sê as hy en Stan kla oor ons. Lambrecht vertel, my pa skud net sy kop en dan sê hy, “Pa verstaan heeltemal. Hulle Ma het altyd presies dieselfde gedoen. Hulle is hulle ma uitgeknip.”

 En dan krul sy skoonseuns se tone, want hulle skoonpa verstaan.

 

 

 

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Foto's vertel stories

Ons Veldhuisie stap

Skuinskoekstorie en resep