Sub.A'tjie in die koshuis


Vier-en-twintig jaar gelede, min of meer hierdie tyd, is ek vir die heel eerste keer koshuis toe. My pa en Ma het my in my geruite blou en wit skoolrokkie na my Sub.A klas geneem. Juf. Marlene van Schalkwyk was die juffrou. Die skool het ook op ‘n Woensdag begin. My skooltas was van daardie boks nommers, navy blou met ‘n uitspattige pienk streep teen die kant. My kosblik was helder geel en my naam het my ma op die deksel met cutex geverf. Pienk cutex. Suné Nel.

Ek en Marné Stadler was die enigste Sub.A’tjies. Rainette, haar veel ouer suster, was ons engel. Sy het soggens kom kyk of ons beddens opgemaak is en ons hare gekam. Myne was maklik. My ma het geglo ‘n koshuiskind moet kort hare hê. Marné sin was ‘n pragtige poniestert. Sy het byna elke oggend gehuil as Rainette eers met haar hare begin.

My ma het my klere op netjiese hopies in my koshuiskas gepak. ‘n Stelletjie vir elke dag. Ek moes net  elke dag ‘n stelletjie afhaal van die hopie en aantrek. My naam was agter in my nek vasgewerk. Swart op wit. Suné Nel.  Belangrike telefoonnommers is in my kas opgeplak. Dit was in my ma se handskrif op geel karton. My beddegoed was ‘n aaklige blou duvet met gekleurde strepe. Ek was kleintyd so skaam oor my blou duvet tussen die pienkes, maar ek weet my ma het dit so billik op ‘n uitverkoping gekry dat sy dit nie kon los nie.

Ons staalkaste is toegesluit met slot en sleutel. Ons kleintjies het maar die sleutels om ons nekke gedra met tou. Die ander opsie was om jou sleutel weg te steek. Maar as jy so klein is vergeet jy of jy dit vandag in jou kussingsloop of onder jou tissues in jou tissueboks versteek het.

Ek onthou die huistoe verlang en die kollekteeroproepe Makkiesplaas toe. Ek onthou die mismoed as jy Maandagmiddag van die skool af koshuis toe stap en weet daar lê nog ‘n heel week voor. Of nog erger, as jy Sondagaand op jou pa se skoot sit en hy probeer verduidelik hoe vinnig vier slapies eintlik verbygaan.

Marné herinner my anderdag van die een aand toe ons twee die slaapklok tien-uur die aand verwar het met die opstaanklok. Ons het verward by Rainette opgedaag etlike minute later – netjies aangetrek in ons skoolklere, gereed vir die hare kam episode. Die hele koshuis het die volgende dag die storie geken en almal het gedink die twee Sub.A’tjies is vrek snaaks.

Dis amper so erg soos die waterpokkies wat ek onwetend gehad het. Ek en Marné het saans saam gebad. Een spesifieke week jeuk my rug saans so dat dit voel of ek wil mal raak. Marné het fluks help krap. Daardie Vrydag ontdek my ma eers my waterpokkies en ‘n week later het die hele onderste gang van die koshuis waterpokkies.

Koshuis was darem nie net sleg nie. Daar is ook soveel mooi om te onthou. Ek weet net regtig nie hoe jy jou Sub.A kind aflaai by ‘n koshuis nie. Hemele behoed my dat ons eendag ons Amé-kind in die koshuis moet sit in Sub.A. Ek is ‘n swak ma. Ek sal dit nie maak nie.

My pa vertel van daardie eerste week met my in die koshuis. Hulle het daardie Woensdag en Donderdagaand by tannie Elsa-hulle in Upington gaan slaap sodat hulle darem nie so vreeslik ver is nie. Hy sê saans het hy en my ma maar so langs mekaar lê en huil oor hul eersteling in die koshuis. Dis ‘n anderster erg.

 
Vir mammas wat vandag hul kinders by die koshuis moes los…daar behoort vir julle ‘n monument opgerig te word!
 

Comments

Popular posts from this blog

Foto's vertel stories

Ons Veldhuisie stap

Skuinskoekstorie en resep