Veldbraai op Makkiesplaas


In die Swartkop se kamp het my pa en tannie Marinda ‘n veldhuisie laat bou. Dit staan langs ‘n laagte, tussen baie bome. Langs die huisie is ‘n hemelse klipskerm. Al ons kinders moes help klip aandra vir hierdie skerm. Die klippe kom van die swartkop verder af in die kamp.

 En in hierdie veldhuisie  gaan ons nog enamelskottels vol herinneringe maak. Dié het ek net Saterdagaand gewéét. Ons is laatnamiddag in verskillende bakkies uit veld toe. Die trek was te groot vir een voertuig. Stan en Marietjie sou die hout en musiek doen. Ek en Lambrecht kom agterna met koelbokse kos ens. My pa-hulle is heelagter met die tenk met water. Water moet nog aangery word vir die veldhuisie. Dis nou vir die luukse spoeltoilet.

 Sommer met die afklimslag sit Stan vir Klipwerf aan. ‘n Saterdagaand is nie ‘n aand vir na stilte luister nie, meen Stan. Ons steek die gaslampe in die huisie ook al vroegaand aan. Die veldhuisie het geen elektrisiteit of selfoonopvangs nie.

 Die Here bederf ons met ‘n windstil, suinige sekelmaan aand. Die sterre is prentjiemooi en helder in die wye Boesmanlandse hemelruim. Elke nou-en-dan kom wys Nasya ‘n verskietende ster uit. Met toeknypte oë wens ons dan ‘n geheime wens.

 Ons skop die aand af met smaaklike skilpaadjies. Almal het so geil vet strepie om die mond na ons skilpaadjie fees. Dan is die roosterkoek aan die beurt. Tannie Marinda het ‘n skottel deeg geknie. Ek en Marietjie sal dit braai. Daar ontstaan egter ‘n effense onderonsie langs die roosterkoeke. Ons is immers altwee vreeslik hardekop én slim. Minute later proe my pa een van die gaar roosterkoek uit die skottel. Soos die duiwel dit wil hê is die outjie nog effe degerig.

 Chaos.

 Hy dring daarop aan dat ons alle roosterkoeke terug op die vuur sit en nog ‘n bietjie braai. Ek’s natuurlik sommer teleurgesteld dat ons braaivernuf ons so in die steek moes laat. Marietjie laat die episode soos water van ‘n eend se rug loop. Nee wat, as jy ‘n rou roosterkoek aan tafel vat moet jy maar self uitkom en hom gou self gaar braai. Dis nou regtig nie te veel gevra nie, aangesien daar altemit nog een of twee roues sal wees, alvorens Marietjie.

 Dan neem my pa die braairuimte oor vir die vrag vleis wat gebraai moet word. Dis nou effens koud en ons staan sy-aan-sy rondom die vuurtjie om warm te bly. Voor ek dit kan probeer wegsteek of terughou, loop die trane sommer so dun waterstroompie oor my wange.

 Ek mis my ander ouers in Engeland regtig baie. Ek mis ons kerk en ons kosbare vriende.

 Maar Liewe Jesus weet hoe ek hierna gehunker het. Ek het verlang na die Boesmanland, my grootwordplek. Ek kan myself nie losmaak van my liefde vir hier nie. Orals op Makkiesplaas staan boshuisies waarin ons huis-huis gespeel het. Die inlope by die gronddam was ook ‘n luukse huis, so ook die krale op die plaas. Die klipdam was ons swemplek in die somer. Die paadjie Ysies toe, ons gunsteling stapplek.

 Die trane is van dankbaarheid.

 As die Here wil sal my en Lambrecht se kinders nog in hierdie einste skerm leer roosterkoek braai en eet. Hulle sal van vroeg af weet van skilpaadjies eet. Ek sal hulle leer reëngoggatjies soek en hanslammers melkgee. Hulle sal ook die Boesmanland verstáán. Hulle sal leer van eenvoud en dankbaarheid. En as hulle eendag die wêreld wil gaan verken is dit wonderlik. Maar hulle sal altyd, soos ek en Lambrecht nou, terugkom vir ‘n braaitjie in die Boesmanland.

 Net voor etenstyd draai Stan “Wie se kind is jy” óóp. Hy dans vir ons die riel om die skerm vuur dat ons later almal kruip soos ons lag. Hy kan dit maklik vir ons leer, knipoog hy net voor ons om die gaslampe gaan aansit vir ‘n Boesmanland feesmaal.

Comments

Popular posts from this blog

Foto's vertel stories

Ons Veldhuisie stap

Skuinskoekstorie en resep